Головна » Статті » Статті |
Тема: Шануй батька і матір Мета: Викликати у дітей стійкий інтерес до найближчого соціального оточення – сім’ї та родини. Розширювати знання дошкільників про свій родовід, вчити їх шанувати свій рід, берегти пам’ть про нього. Навчити дітей знати не лише своїх батьків, а й найближчих родичів третього покоління – дідуся і бабусі, по можливості і четвертого – прадідуся і прабабусі. Ознайомити дітей з оповіданням В. О. Сухомлинського «Чорнобривці». Показати , як в усній народній творчості відбито родинні стосунки , використовуючи прислів’я, приказки. Розвивати елементи логічного мислення , допитливість, зв’язне монологічне мовлення, збагачувати і зміцнювати пам’ять , розвивати чуйність , доброзичливість , милосердя. Виховувати у дітей повагу до всіх членів родини ( Мами, тата, бабусів, дідусів, сестри, брата), бажання турбуватися про близьких. Викликати почуття гордості про свою сім’ю.
Хід заняття: Діти сьогодні у нас не зовсім звичайне заняття. Ви це могли помітити навіть з того , як розміщено ваші стільчики великим колом. У такому дружньому колі ми пізнаємо свій родовід і як треба шанувати своїх найближчих рідних. (Лине пісня про Україну,читається легенда про Україну).
Вихователь: Сьогодні діти уявіть собі ми з вами завітаємо до сільської оселі. По серед двору стоїть стара прадідівська хатина. Поруч з нею господар посадив кущ калини, який пишним цвітом на весні прикрашає усю оселю. Біля калини на високому стовпі хазяїн прилаштував колесо, на якім лелека змайстрував своє гніздо. З іншого боку хатини росте великий кремезний дуб. Йому дуже багато років. У нього пишна крона, вузлувате міцне коріння та могутній стовбур. Дерево дуже гарне і повне сили. Але що станеться з цим велетнем коли його зрізати під корінь.( Дерево зів’яне, дерево засохне, дерево впаде, дерево струхне). Вихователь: А чому воно всохне та пропаде?
Вихователь: Так. Без коріння сад не зацвіте,без коріння всохне все живе. - А тепер уявіть собі, що це не дерево, а наше дерево родоводу. Що тут є корінням і де ви на цьому дереві ви знайшли себе, найменших членів роду? ( Діти – молоденькі листочки. Гілки тата і мами. Стовбур міцний- це наші дідусі та бабусі. А коріння це вже наші прадіди.) Вихователь: - А тепер знову уявіть собі, що якась сила страшним мечем відтяло ваше коріння. Чи довго зеленітимуть листочки? ( Ні вони швидко зів’януть). Вихователь: - А чи знаєте, яка у тому корінні сила? (ні)
-Як називається оповідання? ( Чорнобривці). -Що це таке Чорнобривці? ( квіти). -У кого ростуть біля хати Чорнобривці? ( біля хати мама сіє насіння). - Про кого розповідається в оповіданні ? (про бабусю та внука і квіти чорнобривці). - А що бабуся зробила весною на грядці ?( посіяла насіння Чорнобривців). - А для чого садять Чорнобривці?( Щоб було красиво). - А ви бачили насіння Чорнобривців? Я вам ось покажу. - Які вони , як зацвітуть? ( красиві, пахучі , жовті, червоні, Коричневі, високі, низенькі, осінні). - А про кого ще розповідається? ( Про людський рід). - А для кого живе людський рід? ( Для щастя). Вихователь: Запам’ятайте діти на все життя народну мудрість: Тільки той щастя має, хто свій рід любить та прославляє. Фізкульт хвилинка. Вихователь: - А зараз ми з вами попадемо в родину і побачимо її щасливі години життя, стосунки, повагу як живе родина.
Вихователь: Хто тебе так щиро любить, і вбирає, і голубить, і кладе у постіль спати?( Це моя матуся, це моя добра матуся , це моя найкраща матуся, найрідніша матуся). Мама все найрідніше , найдорожче, наймиліше увібрало в себе це дивовижне сонячне слово. Матінка - вся гордість світу від неї. Матуся – найдорожча в світі людина для вас. Мама берегиня роду. Ось ми і поговорили про одного члена сім’ї. Про кого? ( про маму).
Діти: - Мати годує дітей, як земля людей.
Вихователь : Діти а хто разом з мамою створює затишок у домі, у кого сильні, майстрові руки ( Тато). А давайте подумаємо який буває тато. (сильний, добрий , красивий , в нього завжди добрі очі , він завжди ходить зі мною на рибалку , най любиміший , він дуже любить мене). Так дітки з давніх – давен тато – господар дому. Він опікується сім’єю. А хто підготував віршика про тата? (Батькова хата усім багата). Вихователь: Добре дітки. Але в сім’ї є найшановніші люди - це дідусі та бабусі. У кого з вас в сім’ї живе дідусь і бабуся? А зараз про своїх дідусів та бабусів хто розповість віршика? (розповідь віршиків ) Так дітки дуже добре коли дідусь та бабуся біля вас, разом з ними завжди затишок у хаті. А скажіть мені якщо дідусь та бабуся живуть далеко, що треба зробити щоб їх побачити? (потрібно поїхати в гості, а ще можна подзвонити, написати листа).А якщо живуть близько біля вас? (потрібно піти до них в гості). Вихователь: Так вірно потрібно часто відвідувати їх, щоб вони раділи зустрічам. Дідусів і бабусь потрібно шанувати. Ось і сьогодні ми з вами завітаємо в гості до бабусі нашого вихованця Дениска. А Дениско розкаже нам про свою бабусю. Беріться всі за ручки і підемо у світлицю до бабусі (розповідь бабусі). Вихователь: Олено Миколаївно , ми разом з дітками дякуємо вам за вашу розповідь і гостину. Ось дітки ми з вами поговорили про рід, про сім’ю. У сім’ї образно кажучи закладається коріння з якого виростають потім і гілки, і квіти, і плоди. Ми повинні берегти свій рід , свій родовід , пам’ятати про нього. Сьогодні ви побачили родовід нашого Дениска , а я вам кожному роздам ось такі символічні дерева , які ви заберете додому і разом зі своїми батьками складете свій родовід. А потім ми з вами разом їх розглянемо. Із сьогоднішнього заняття ви дітки зрозуміли , що сім’я повинна бути дружня та гарна і тільки тоді буде міцна наша держава – Україна.(лунає українська пісня «Родина» у виконанні А. Матвійчука і діти танцюють танок).
| |
Переглядів: 872 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 0 | |